15.8.12

Tarif: Fincan Keki



Dokuzuncu Bulut'u ne zaman keşfettim hatırlayamıyorum. Sanırım facebook'tan kızlardan birisi sayesinde oldu. Siteye girdiğimde çıkmak istemedim. Tarifler çok pratik ve fotoğraflar çok başarılıydı. E durum böyle olunca vazgeçilmezlerimden biri oldu.

Geçenlerde tariflerinden birini gün içinde, bir atölye çekiminin ardından şip şak yapıverdim. Evdekiler şaşkın :) Bu nasıl bir şey Ayça dediler. Tarifi aldığım dokuzuncu bulut'un sitesini açtım hemen :) Asistanım, eve döndüğünde denemiş. Ama senin yaptığın gibi olmadı diye ertesi gün hayıflanıyordu :)))



Eskilerden kulağımda kalan bir tencere keki vardı. Kek nasıl tencerede yapılır diye de tepki vermiştim, hatırlıyorum. Sevgili Aslı'nın fincan keki tarifini görünce işte bu dedim :)


Şimdi gelelim orjinal tarife:


Malzemeler: 
  • 1+1/4 su bardağı un
  • 1 kaşık vanilya özütü ya da 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı şeker (ya da istediğiniz kadar)
  • 1/2 su bardağı fındık yağı 
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1 limon kabuğu rendesi (istenirse)
  • çeşitli boylarda kahve fincanı ya da pişirme kapları
        İstenirse;
  • 1 çorba kaşığı kakao
  • 1/2 çay bardağı tane çikolata
  • 1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz, fındık badem (önceden hafifçe kavrulmuş)
  • 1 çay bardağı kuru meyve

Hazırlanışı ve diğer püf noktalar için lütfen Dokuzuncu Bulut'un tarifini ziyaret edip, orjinal fotolara da göz atın derim.

Ben evde olan malzemeleri kullanarak, kakao ve fındık-bademli kekler yaptım. Siz hazırlığınızı önceden yapıp kuru meyve ve çikolata parçalarınızı da hazır bulundurabilirsiniz.




Benim keklerim orjinalindeki kadar kabarmadı. Bunun ilk denemem olması ve fincanlara tam ölçüde hamur koymamamdan kaynaklandığını düşünüyorum :D Elimi korkak alıştırmamalıyım :D

Dokuzuncu Bulut'a bu pratik ve eğlenceli tarifi için çok teşekkür ederim! 

Afiyetler olsun, öperim hepinizi :) Güzel bir gün olsun ;)

2 yorum:

  1. Ben çok beğendim sevgili Ayça:)) Benim keklerimden daha güzel görünüyorlar, ellerine sağlık olsun. Ben de bir arkadaşımdan öğrenmiştim, sadece bir dilim kek istediğimiz de hemen bu tarifi yapıyorum. Hem de herkes içinde ne olsun istiyorsa öyle...
    Paylaştığın için çok teşekkür ederim. Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  2. Ya Ayçam o tencere kekini ben de biliyorum ne güzel olurdu. Onun tarifi de bulursan ekle noooolur:) Senin sayende ben de keşfediyorum. Yaw daha evvel neden söylemedin yahu:):)Bunu ben de deneyeceğim malum önümüz tatil:)Mucks mucks öperim kurabiyem:)

    YanıtlaSil