15.2.09

Yelda'nın Mimi ve Hafta sonundan manzaralar :)



Cuma akşamı Elif'te toplandık. İzmir'den bir arkadaşımız gelmişti. Sohbet, muhabbet, yemek, Tolga Çevikle Komedi Dükkanı... Patates salatası, makara salatası ve son zamanlarda Elifle favori pastacığımız Pufidik pasta yaptık. Pratik olması sebebiyle kalabalık akşam toplanmalarında çok işe yarıyor. Tadı da çok hafif...

Yelda'nın mimine de bu şekilde cevap vermiş oluyorum. Bu yeni pufidik pasta bana Eti Puf'u hatırlatıyor. Eti puf ise çocukluğumun en sevilen abur cuburuydu. Benim pek çok şeye alerjim olması sebebiyle, pek çok meyve, çikolata, abur cubur tarzı hiçbir şey yiyemedim uzun yıllar. Neredeyse lise yıllarıma kadar. Annem de eve almaz, dışarıda yememem konusunda beni hep uyarırdı. Ama rahmetli anneannecim bir alt sokakta oturuyordu. E ben de anneannemin kuyruğu :) Hep onun yanındayım. Anneannem bazen para verirdi. Bu parayla ya eti puf ya da dondurma alırdım :))) Sonra da sokaktaki arkadaşlarımla eti puf kaplarını böcek ve sinek yakalamakta kullanırdık :)))))


Cipsi'nin bütün siteyi uyandırmaya yetecek miyavlamalarına rağmen, cumartesi hayli geç uyandık. Sesi kısıldı sonunda :)))

1 haftadır yatak odasına almıyoruz, O da bize inat yapmadığı eşekliği bırakmadı... Önce ilk fırsatta makyaj masasının üzerini yerle bir etti, sonra bir gece kumuna değil de, kum kabının hemen altına serili olan gazete kağıtlarına çişini yaptı...
O kadar sinirlendik ki, sadece bir gece miyavlamalarını susturup, bir gece rahat uyuyabilmek için uyku ilacı verdik... Bana mısın demedi... Siyam beslemenin zararları ve yararları diye kitap yazacağım sonunda... Neyse bu sabah ben artık ağlamalarına dayanamadım ve yatak odasının kapısını açtık. Ama o da ne? Benden güç alıp Serhat'ı ısırıyor :)) Ben bakınca ısırmıyor ama :)))

Neyse dün de bari kalp şeklinde bir şeyler pişireyim dedim. Elma vardı evde. Elmalı turta yaptım. Tadı çok güzel oldu ama kenarlarına çektiğim şeritler kabarınca alttaki hamurdan ayrılmış, biraz üzdü bu beni. Ama olsun, öyle de yedik :)

Bir de mercimekli börek yaptım ama onu fotograflayamadım yorgunluktan. Bu yorgunluğun üzerine annemin aylar önce bizi ziyaretinde getirdiği Kuru Kahveci Mehmet Efendi'den gelen türk kahvesini çıkardım buzdolabından. Serhatla birer kahve içtik...


Bu kadar tatlı hamur işi vs.. üzerine yarın lahana çorbası diyetine başlıyorum :)) Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu dediğinizi duyar gibiyim :) Yapmam gerek, hem karaciğerimin de dinlenmeye ihtiyacı var :)

19 yorum:

  1. Ayça neler yapmışsın öyle ellerine sağlık canım.Çok güzel görünüyorlar.
    Bu arada cipsine sevgiler.
    Bayılıyorum şu kedi köpek cinslerine yahu iyi ki varlar.
    Bizde de husky var
    arada maceralarımızı yazarım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık valla, nefis gözüküyorlar...Öz.

    YanıtlaSil
  3. Öorgünit, Huskyleri de çok seviyorum.Ama köpeklere apartman dairesinde bakmaya kıyamıyorum, çok hassaslar... Kediler öyle mi, hem başa bela hem de her şartta hayatta :)

    Öz, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. manzaralar süper ne gerek var diyete canım böyle güzel şeyler varken

    YanıtlaSil
  5. iştah açıcı bir yazı olmuş, şu sinek böcek yakalam işini bende yapıyordum :))

    YanıtlaSil
  6. Hımm hepsi leziz görünüyor. Hele sonunda içilen kahvenin kokusunu duyar gibi oldum sanki:) O bakır kaplardan bende edineceğim gözüme çok hoş geliyorlar bu sıra :)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık harika görünüyorlar. Türk kahvesinin kokusu buraya kadar geldi canım...

    YanıtlaSil
  8. Yaptıkların gibi fotograflarıda harika. Mime cevap verdiğin içinde teşekkürler.
    İyi haftalar diliyorum canım sana
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  9. Gece'cim yok kısa bir ara vermek gerek :))
    Embiiir, o sinek böcek yakalamayı düşündükçe bile eğleniyorum bu yaşımda :)))
    Bal küpü, teşekkür ederim. Mutlaka al derim bakır cezve. Hem keyifli, hem tadı güzel.
    Gülhan, kahve yalnız içilmiyor. Konu komşuya gitme huyum da olmadığı için ancak hafta sonları eşime de zorla içiriyorum :)
    Yelda'cım ne demek, sen sor her zaman cevaplarım :) Öpüyorum, iyi haftalar canım...

    YanıtlaSil
  10. Sabah kahvesi içmiş gibi oldum senin elinde Ayçacım. Bu arada kedin bence seni kocandan kıskanıyor :))

    YanıtlaSil
  11. Ay afiyet olsuunn canımm. Malla'cım kıskanmak ne kelime, kocama aşık kedi :)))) Serhat'a nasıl baktığını görseniz gülmekten çatlarsınız :)))

    YanıtlaSil
  12. OF OOFF..HEM KOMEDİ DÜKKANI HEMDE BÖYLE PASTALAR AFİYET ŞEKER OLSUN ..

    YanıtlaSil
  13. oh be bendeşimdi kahvemi içtim:))yani özenmedim:))neyse ellerine sağlık kalpli süper görünüyor...sinek yakalma işiniz bizde yaprdık..

    YanıtlaSil
  14. Aycaaaaa bunlar harikaaa yahuu :) Karnim acikti benim sayende :))

    Bu arada siyamlar oyle ne yapsam susmuyorlar kizginlik donemlerinde... Bir de benden sana tavsiye pasiflora verebilirsin, bitkisel oldugu icin hic bir yan etkisi yok hayvanlarda (uyku ilaci kullanma derim) Ben siyamima ameliyat olmadan once bu donemlerde passiflora verirdim (1 tatli kasigi/siringayla) 2-3 saat sesi cikmazdi uykuya dalarsa sorun yok :)) Ben de sabahlara kadar az bebek gibi kucagimda pispislamadim kedicigimi :P

    YanıtlaSil
  15. goruntuleri muhteşem hepsinin ..lahana corbasının da tarifini istesek olur ?
    sevgiler bizden

    YanıtlaSil
  16. pinokyoörgü, teşekkür ederim. valla afiyet oldu, hatta löp löp et oldu :D

    paşanın anneciği afiyet bal şeker olsun :)

    Moonish'cim, uyku ilacı dediğime bakma, pasiflora tarzı kedilere verilen bitkisel bir ilaç :D bizimkinin kızgınlığı için hormon aşısı vurdu veteriner :D bizi nisan ayına kadar idare edermiş :)) aynen kucak kedisi, resmen bebek gibi :))

    Sevgili çocukla çocuk, tarifi yarın sabah ilk iş yazarım :) bu arada belki hafta sonu Kayseri'ye gidebiliriz :)

    iyi geceler hepinize...

    YanıtlaSil
  17. Ayçacım iyi dileklerin için çok teşekkürler, Bu arada harika mamalar yapmışsın... Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. manzara süper.kahvede takıldım ben:) sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Ayça'cım bunlar ne böyle:))
    Aşçılara taş çıkartırsın, ne kadar çok çeşit var. Fotoğraflar zaten harika!
    Eminim tadları da şahanedir!
    Ellerine sağlık, becerikli insan :)

    YanıtlaSil