10.1.09

Fotoğraf Hakkında Bildiklerim 2- Netlik ve Fon

Sizin için yaptığım denemeler üzerinden bir şeyler yazmak istiyorum.

Fotoğrafta fon kullanımı...

Sanırım herkesin evinde beyaz bir havlu ya da beyaz bir örtü vardır. İsterseniz beyaz karton da kullanabilirsiniz. Yemek fotoğrafları için havlu kullandım.

1. fotoğrafı saat 15:00 sıralarında çektim. Yine ışık objeye benim çekim yaptığım yerin sağ tarafından, yaklaşık 45 derecelik bir açı ile geliyor. Bu ilk 2 fotoğrafta tripod (üç ayak) kullandım.



2. fotoğraf ise 1. fotoğrafın aynısı sadece bir tek fark var. "Photo Impact" adında bir program var. Bu programda, Auto Levels'ı bir kere tıkladım.



3. fotoğrafı akşam saat 19:00 civarı çektim. Mutfaktaki enerji tasarruflu sarı lamba açıktı. Üstteki fotoğrafları çektiğim yerde çektim. Flaş yok. Sadece beyaz tabak ve beyaz havlu var tabağın altında. Bu iki fotoğrafı makine elimde çektim.



4. fotoğraf yine 3. fotoğrafın aynısı. Sadece Auto levels ayarı yaptım.



Arkadaşlar gördüğünüz gibi bu fotoğrafları hem gündüz hem akşam. Aynı masanın üzerinde çektim. İhtiyacımız olan iyi bir fon ( benim kullandığım havlu gibi )ve netlik için çoğu zaman makinenizi sabitlemek.

Photo Impact, Photoshop gibi bir program. Her iki programda da Auto Levels ayarı bulunuyor. Photoshop daha yaygın olduğu için bunu eklemek istedim.

Auto Levels için;
*Photo Impact, Adjust, Auto-process, Levels.
*Photoshop, Image, Adjustments, Auto Levels.

9 yorum:

  1. ay çok güzeller ya, ben de istiyorum böyle çekmek. Ama benim birkaç şey daha almam lazım. ben photoimpact te color balance ve brightness ayarlarını kullanıyorum çoğunlukla şu senin auto level ları göremedim acaba benim sürüm eski diye mi

    YanıtlaSil
  2. canımcım, ben inanıyorum sen de bu azim varken çekeceksin :) photo impact'de hangi sürümü kullanıyorsun? bildiğim kadarıyla bütün sürümlerde auto levels var.

    YanıtlaSil
  3. canım ya harika fotolar çekmişsin, çok net ve albenili olmuşlar, bu arda zeytinyağlı lahana sarmasına da bayılırım. Ohhh mis mis

    YanıtlaSil
  4. saol canım, sen haber ver geleceğin zamanı sana da yaparım aşkolsun ;)

    YanıtlaSil
  5. gerçekten acemiler için çok ama çok faydalı bilgiler bunlar.profesyonel kaynaklardan faydalanmak istedigimde genellikle karşıma profesyonel terimler çıkıyor ve hönkkk!!leyip dönüyorum)bu harika oldu.çok teşekkürler tekrar..

    YanıtlaSil
  6. çok faydalı bilgiler bunlar, ilgi ile takip ediyorum.

    YanıtlaSil
  7. Ayça merhabalar. Tesadüfen bloguna geldim ve fotoğraf çekimleriyle ilgili yazılarını okudum. Hemen takibe aldım blogunu ve ekledim kendi bloguma :) Gerçekten çok faydalı bilgiler. Ben de bu ara evde nasıl iyi fotoğraf çekebilirim diye çeşitli çalışmlara başladım. Ayna ve çeşitli objeler kullanarak yaptığım takıları çekmeye başladım. Picasa 3 kullanıyorum bazı otomatik ayarlar için. Bir gelip görmeni fikir vermeni isterim.
    http://pelinin.blogspot.com/

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. öyle güzel anlatmışsınız ki...çok çok çok beğendim. bende güzel fotoğraflar çekmek istiyorummmm...
    inanın evde bir takla atmadığım kalıyor:)))
    çok teşekkür ederim,yazdıklarınızı uygulamaya çalışacağım elimden geldiğince...
    kocamaaaan öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  9. çok teşekkür ederim faydalı bir bilgi oldu benim için bundan sonra bunu deneyeceğim.

    YanıtlaSil