14.1.14

Desen ve Fontlar

Albüm tasarımlarını ya da diğer tasarımları yaparken,neler kullandığımla ilgili çok fazla soru alıyorum.



Fon kullanımı için çeşitli kaynaklara başvuruyorum. Bunlardan biri Fotolia. Ücretli bir stok sitesi. Fotoğraftan,grafiklere, çizimlerden, illüstrasyonlara aklınıza gelebilecek pek çok görsele ulaşabiliyorsunuz. Her ücretli sitede olduğu gibi belli dönemlerde tekrarlanan üyelikleri var. 

Bunun dışında Deviantart,ki 8 yıldır üyeyim. Deviant'a ilk üye olduğum yıllarda çok iyi bir siteyken,son dönemde saçma bir hal almaya başladı,kabul. Ama yine de grafiklerle ilgili pek çok dosyaya ücretsiz ulaşım imkanı sağlıyor. Png dosyası indirmek her zaman işinize yarar. Farklı uzantılardaki dosyaları yeterli programınız yoksa katmanları ayırmak imkansızlaşabilir.

Düğün Hikayesi® için kullandığımız bazı fontlar ücretli. Zamanında ödemelerini yapıp,kullanmaya devam ettiklerimiz. Ama bunun dışında DaFont'u pek çoğunuz biliyordur. DaFont'tan ücretsiz indirebileceğiniz milyonlarca yazı karakteri var. Aynı zamanda süsleme olarak kullanabileceğiniz pek çok yazı dosyası var. Bunları "Dingbats" in altında bulabilirsiniz. Ben en çok Bergamot Ornaments'i kullanıyorum.


Bu ilk aklıma gelen kaynakların dışında da fon ve grafik dosyalarımı vakit buldukça kendim hazırlamaya çalışıyorum.

Aslında Corel ya da Photoshop gibi programlar kullanıyorsanız ve biraz da bu işlere merakınız varsa, çok da eğlenceli olabilir. Yeter ki zamanınız olsun.

Elbette çekmiş olduğunuz fotoğraflardan da kendi arşivinizi oluşturabilirsiniz. Çekmiş olduğum bu bokeh fotoğrafı,ücretsiz olarak indirip,kullanabilirsiniz.


Görüşürüüzz ;)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder