29.1.09

Pop Art


1950'lerin sonunda İngiltere'de ortaya çıkıp, daha sonra özellikle Amerika'da yayılan sanat akımı.

Pop Art akımın sanat tabanı, 1945-1960 yılları arasında, yani II.Dünya Savaşı sonrasında yaygınlaşan Soyut Ekspresyonizmdir. Bu akımın temsilcilerinin ortak ilkeleri oldukça azdır. Birleştikleri tek ilke, resim yapma işinin yaratıcı yönünü yüceltmek, resmin ne yöne gideceğini ve neyi anlatacağını resme başlamadan önce bilmeyi reddetmektir. Amerika'da Marc Rothko ve Jackson Pollack, Fransa'da Alman asıllı Hans Hartung ile Georges Mathiev Pop Art'ın temsilcileri arasındadır.

Pop Art akımını esas belirleyen unsur ise, tüketim toplumunun ihtiyaçlarıdır. Başta Amerika olmak üzere, sanayi aşamasına gelen ülkelerde, yaşam tarzı ile endüstriyel üretim nesneleri arasında ilgi çekici bir duyuş birliği sağlanmıştır. Başka bir ifadeyle, tüketime yardımcı bir reklam aracı olarak işlevini sürdürür. Herhangi bir ürün sanatsal bir ifade içinde sunulurken, dönemin teknikleri ( fotograf, baskı vs.) de kullanılmıştır.

Tüketim toplumunun sanatı olan Pop Art, ele aldığı nesneleri üst değerler düzeyinde halka tanıtmaya çalışır. Resimli roman ya da reklamcılık tekniklerinin kullanıldığı Pop Art, konserveden sigaraya kadar hemen her şeyi konu edinebilir.

Pop Art akımının günümüzde hala adı yankılanan temsilcisi benim için Andy Warhol'dur. Kimdir bu Andy Warhol? Kendisi Amerikalı, ressam, film yapımcısı ve yayıncıdır. Bana göre dönemin image maker'ı hatta filozofudur :) David Bowie'nin 70'lerde Andy Warhol isimli yazdığı bir de şarkısı vardır. David Bowie'nin grubu Velvet Underground'u keşfeden de yine bu şahsiyettir. İyi ki keşfetmiş. David Bowie ve o dönem müzikleri de ayrı bir yazı konusudur. Pek çok insan yaptığı filmlerin anlaşılmaz olduğunu düşünür. Woody Allen filmlerinin pek çok insana anlaşılmaz gelmesi gibi :)

Bizim buralarda "Herkes bir gün 15 dakikalığına da olsa ünlü olacaktır" orjinali "In the future 15 people will be famous" and "In 15 minutes everybody will be famous." olan çok tuttuğum cümlenin sahibidir Andy Warhol.

Nereden çıktı bu Pop Art ve Andy Warhol? Yeni bir header yapmak istiyordum şablonu düzenlediğimden beri. Andy Warhol'un bu çizgi kadınını her zaman çok beğenmişimdir. Üzerine de bu yazı çıktı.

Andy Warhol ile ilgili detaylı tüm bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

5 yorum:

  1. Vay vay vay çok süper olmuş .Beğendimm.

    YanıtlaSil
  2. ihihihi çok teşekkür ederim malla'cım :)

    YanıtlaSil
  3. Bloğunun yeni hali çok güzel olmuş canım.

    YanıtlaSil
  4. Ayçacım blog yazarlarında bana eklenmişin ama ben yanlışlıkla seni de pamuk'u sildim galiba bi baksana.

    YanıtlaSil
  5. ayçaçım tarafımdan mimlendin bilgin olsun:))

    YanıtlaSil